Euroflorist - en oslipad diamant som levt ett liv i skuggan av sina konkurrenter. Uppdraget är att göra Euroflorist till ett SuperBrand, med nya tillväxtmål. Lösningen: En total makeover med en helt ny Brand Strategy, nytt Creative Concept, ny logotyp och tillhörande Brand Identity. Vi har applicerat det på precis allt som behövs för en intern och extern lansering; i alla kanaler och på webshoparna i elva länder. Den roligaste och svåraste utmaningen hittills i the big plans historia.
Ny logotyp och ny tagline.
Från gammal till ny logotyp.
Release the power of the flowers – new Brand Images.
The Purpose.
Intern lanseringsfilm från gammalt till nytt.
Ny typografi, design av Nicky Laatz.
The Creative Concept.
Exempel på nytt kontorsmaterial med Brand Pattern.
Exempel på ny Powerpoint-mall.
Nya webshopar för elva marknader.
Exempel från den digitala lanseringskampanjen.
POS-material till floristerna.
Give aways och kontorsmaterial.
Euroflorist kontoren har fått en face-lift med ny färgskala och Brand Pattern i konferensrummen.
Exempel från den digitala lanseringskampanjen.