mars 2024 | Nytt koncept för Euroflorist

The big plan har tagit fram Euroflorists nya koncept Farm To Door. Med nyskördade blommor direkt från odlaren får du en vacker bukett som håller sig fräsch extra länge. Och när mellanhänderna blir färre blir blommorna å andra sidan fler. Euroflorists blomsterboxar lanseras nu på elva marknader.

januari 2024 | Medvind för 2024

Vi börjar året med Medvind, medlemstidningen för svenska IF-förbundet. I år är det dessutom SM för IF båtar i Lysekil. Delar av the big plan förbereder sig redan mentalt på att sätta spinnakern.

december 2023 | En blomstrande jul

The big plan håller bl a på med nya koncept för Euroflorist. Vi hoppas också att julen innebär lite skön ledighet. Vi återkommer med allt nytt och fint nästa år. Tills dess… en riktigt god jul!

november 2023 | Ny digital kampanj för Unident

Den nordiska kampanjen för Unidents nya osynliga tandskena är i luften. Ta fram ditt nya leende, säger vi: The Clear Aligner treatment that´s really smooth and smart. Det här materialet är framtaget mot tandläkarna.

september 2023 | The smoothest way to a stunning smile. Simply LineUp.

Varumärkes- och kampanjarbetet för LineUp – Unidents nya osynliga tandskena har börjat. Vågar du inte visa ditt leende? LineUp fixar sneda tänder och retsamma gluggar. Nya Brand Images on the way…

juli 2023 | Sommaren är i full blom

Nu har sommarens vackraste blivit förevigade i studion. Och Euroflorist får en massa nya grejer att sprida i sina olika kanaler. Med det sagt så önskar vi alla uppdragsgivare och samarbetspartners en fantastisk sommar.

juni 2023 | Photoshoot Unident

Världens bästa gäng filmade och fotade under två dagar för att få fram varumärkesmaterial till Unidents nya satsning i höst. Stort tack till herr Lomfors med team. Ni gjorde allt så mycket bättre!

maj 2023 | Nytt spännande för Unident

Unident ligger i startgroparna med en ny produkt i sin portfolio. The big plan är med från start och arbetar fram namn och lanseringsplaner. Vi berättar mer strax… Roligt är det i alla fall. Håll ut!

april 2023 | Spring Photoshoot

Vi har tagit fram nya Brand Images till Euroflorist med vårens fantastiska blommor. Studion exploderade i alla färger, och nu ligger bilder och filmat material ute på alla webshopar runt om i Europa. Spring is finally here!

mars 2023 | The big plan effect:

Kraften av att stå ut i mängden ska inte underskattas. Här är beviset: Lanseringskampanjen för Euroflorist slår undan benen på det mesta. Mätt på Reach, Ad Recall, Awareness och Brand Lift ligger vi på ”outperforming Benchmarks” och ”reaching our target group in a very cost efficient way”. Och nu tar vi nya tag.

januari 2023 | Gigstep har fått tillökning

Gigvärlden växer. Gigstep har blivit med Geist. Är du konsult eller interimschef med lång erfarenhet? Då kan Geist matcha dig med passande uppdrag. Och the big plan tog fram den nya logotypen.

december 2022 | The Big Launch!

Lanseringskampanjen för nya Euroflorist går i luften. The big plan har tagit fram en matta av material som går live via Youtube, programmatisk annonsering, Reels på Insta, Snapchat och TikTok. Kampanjen har tagits fram för Sverige, Tyskland, Polen, England och Irland.

oktober 2022 | Intern launch

The big plan har gjort mycket det senaste ett och ett halvt året som varit lite hemligt. Men äntligen börjar börjar vi närma oss lansering för det nya Euroflorist. Nya webshopar lanseras i 11 länder med ny Brand Strategy, Brand Identity och Creative Concept. Njut av den här lilla interna lanseringsfilmen från det gamla till det nya Euroflorist, så länge. Världens bästa team är det också: Bubcom, Mikael Hjärtsjö, Cecilia Eklund, BloodyHoney, Joachim Karlsson, Johan Kahlén och Hillevi Ahlén. Och en härlig mängd copywriters och översättare världen över.

augusti 2022 | Rivstart!

Sommaren var lite kort och ledigheten tog slut väldigt fort. Vi fortsätter konceptarbetet för Euroflorist med lanseringskampanjer och tar tag i nya projekt för Unident. Vi ska försöka uppdatera hemsidan med alla finfina nya grejer också. Stay tuned!

juni 2022 | Let’s korka upp champagnen

Bye bye old stuff – hello new brand. Många månaders slit med strategier, koncept och ja… allt. Allt! Nu börjar det : D

juni 2022 | Grejer på gång!

Euroflorist-uppdraget är i en minst sagt intensiv fas. Snart lanseras den nya kommunikationen i Skandinavien. Resten av Europa hänger på inom kort. Flitens lampa lyser… överallt! Stay tuned.

april 2022 | Det här med branding…

Vi gör många större uppdrag, där hela organisationen och varumärket får sig en omgång. När det kreativa konceptet är satt faller oftast även många andra pusselbitar på plats – för att allt ska gå upp i en högre enhet och hjälpa till i varumärkesbyggandet. Här är ett exempel på det: E-plantas nya logotyp och tagline. Ny hemsida lanseras också inom kort. Enjoy!

mars 2022 | Bruns nya webdesign

Roliga tider på the big plan. Här är Bruns nya webdesign. Mera fina grejer som är på G visar vi inom kort. Hejsvejs!

januari 2022 | Vi säger hej till Euroflorist!

Nytt år och nytt uppdrag. Vi säger välkommen till Euroflorist, som har valt the big plan med partners för sin varumärkesresa. Ett gyllene uppdrag på en global spelplan. Vi tackar för förtroendet och för världens bästa hjärngäng. Livet är underbart!

december 2021 | Klipp klapp klippe klippe klipp klapp

Det har varit ett av de finaste åren i the big plans historia. Massor med fina uppdrag och nya uppdragsgivare både här på hemmaplan och globalt. Med världens bästa samarbetspartners kan vi inte komma närmare nirvana. Vi går in i 2022 med raketerna sprutandes och önskar alla fantastiska människor vi jobbat med en riktigt god jul och ett  f e n o m e n a l t  gott nytt år!

december 2021 | Nytt uppdrag: Bruns!

Bruns! Frisörerna Johanna och Cecilia som utifrån ett brinnande engagemang utvecklat egna recept och egen tillverkning av hårvårdsprodukter. Nu får Bruns en varumärkesplattform, nytt koncept, ny webdesign och ny förpackningsdesign.

november 2021 | E-plantas nya kommunikation

Varumärkesplattform, kreativt koncept, ny logotyp, ny grafisk profil, grafisk designmanual och Brand guide. Allt för E-plantas nya tillväxtstrategi. Dessutom har vi precis tagit fram ett mässmaterial som tog fram den bästa sidan av nya E-planta.

oktober 2021 | Unidents digitala kampanjer

The big plan fortsätter arbetet med de digitala kampanjerna för Unident. Vi kommer även att applicera arbetet som gjorts på den svenska marknaden för de övriga nordiska länderna. Väldigt roligt när ett väl utfört strategi- och kreativt arbete landar rätt både i organisationen och hos marknaden. Vi hejjar på!

september 2021 | Nya uppdrag och en rolig höst

The big plan börjar samla ihop sig efter semestrarna. Vi har sjukt mycket roligt framför oss i höst. Det är både nya fina uppdrag och nya jobb för existerande kunder. Vi ska försöka uppdatera hemsidan med både det ena och det andra. Vi har roat oss med en sommarkampanj för Scandlines med radiospotar, TVC, kampanjer i sociala medier och print. Vi har även gjort digitala kampanjer för Unident och Bärta. Och nya kreativa koncept till nya uppdragsgivare. Håll till godo med en av Bärtas digitala kampanjer så länge.

juni 2021 | Bärta in da house!

Bärta ringde och ville ha hjälp med sin marknadsföring. Vi svimmade innan vi hann be om autografen. Detta grymma varumärke – fermenterade svenska ärtor som smakar gudomligt – behöver nå ut till fler. Vi tackar för förtroendet, och börjar Bärtafieringen av svenska folket. Fyll frysen vänner!

maj 2021 | E-planta: Strategiskt och kreativt växtarbete

Hört talas om E-planta? Växter som är utvalda för svenskt klimat. Som är art- och frösäkra, friska och motståndskraftiga. Låter som ett bra koncept eller hur? Nu har vi hjälpt E-planta med en ny varumärkesplattform, ny logotyp, ny identitet och ett nytt koncept. Och applicerat det på olika kanaler, allt från butik till sociala media. För proffsodlarna är E-planta ett välkänt begrepp, men nu säger vi grattis till svenska folket som kan få ännu finare trädgårdar och odlingar. Det strategiska varumärkesarbetet är utvecklat av hjärngänget på Happinez, Anna-Karin Falk och Elisabeth Mogensen. Och tillväxtresan har bara börjat.

april 2021 | Identitetsarbete

The big plan har arbetat fram en ny identitet för Bubcom. Vi satte även tänderna i de sociala kanalerna och lyfte det visuella uttrycket i ppt. Välkommen till nya Bubcom. It’s all about purpose, people and performance!

mars 2021 | Working from anywhere

På the big plan har vi alltid satt friheten i att inte behöva arbeta från samma kontor högt. Vi har värderat specialistkompetens och styrkan i nätverket högre. Så kom 2020. Över en natt blev vi alla tvungna att arbeta från hemmet. Vår affärsmodell blev nästan klarare och starkare – alla var med på samma tåg.
Vi kan bara konstatera att vi kommer att utveckla vårt sätt att arbeta på. Inte genom kontoret utan i att kunna arbeta från precis var som helst. Det är inte var du är utan vad du gör, som gör skillnad. Och ja… det är Spotifys ord. They’ve got big plans too.

januari 2021 | Unident – dental healthcare

Business- och branduppdraget för Unident har hållt på i snart ett år. Ny kommunikationsplattform, nytt kreativt koncept, ny brandidentitet och brand book mm. Uppdraget är inom B2B på nordiskt plan. Och det strategiska varumärkesarbetet är utfört av Happinez och Bubcom.

december 2020 | Logotyparbete för SkillU

En logotyp ska vara relevant, ha särart, den ska klara av att bära de associationer företaget vill förknippas med, vara minnesvärd och fungera i alla de sammanhang företaget vistas i. Den ska vara välgjord, ur ett hantverksmässigt perspektiv, och fungera rent tekniskt i olika miljöer. Här är the big plans senaste logotypuppdrag för SkillU, som arbetar med skräddarsydda rekryteringstjänster och HR-consulting.

oktober 2020 | The big plan kammar hem två finalplatser i Publishingpriset 2020

The big plan har lyckats få inte bara en, utan två finalplatser i Publishingpriset.
Filmen för Gigstep, den nya tidens konsultbolag, i kategorin varumärkesfilmer. Och i kategorin opinionsbildande filmer, med #stoppaöverflödet, för Sydvatten. Och båda filmerna har nått väldigt fina resultat i de digitala kampanjerna.

oktober 2020 | Sydvattens nya digitala kampanj

The big plan har tagit fram nytt material till Sydvattens digitala kampanjer. Och det är enkelt: Samlar du regnvatten kan du vattna din trädgård. Vatten är inte en oändlig resurs… Hälsar Sydvatten och the big plan. #varjedropperäknas

september 2020 | Effektiv digital marknadsföring

”- Vi behöver fler familjehem!”
Uppdraget från Resursforum var tydligt men svårt. Lösningen – en enkel film som spreds med väldigt liten budget i sociala kanaler – fick enorm genomslagskraft. Nästa gång får Resursforum bara vara beredda på att ansöknings-inkorgen fullständigt exploderar.

juli 2020 | Håll andan. Vi är snart tillbaks!

Nu tar vi ett djupdyk ner i sommarens alla härligheter och är tillbaka i augusti igen. See U!

juni 2020 | Året i siffror för Sydvatten

Sydvattens nya årsredovisning har lämnat tryckpressarna. The big plan gjorde en redesign, vilket gav ett lite fräschare och mer nutida uttryck. Och det är något alldeles speciellt med trycksaker; att designa dem, att jobba med detaljtypografin och att få känna den färdiga trycksaken i handen. We love it!

maj 2020 | Scandlines – vi sitter i samma båt

Vårt samarbete med Scandlines, och Advice på den danska sidan, kunde såklart fått en bättre start än ett Corona-virus. Men vi arbetar på med mindre kampanjer och ser fram emot att kunna lansera nya tankar och koncept när vi har lyckats ta oss igenom den här kölhalningen. Snart öppnar Europa igen!

april 2020 | Fina resultat för Gigsteps digitala kampanj

Vi gläder oss åt det fina resultatet för Gigsteps digitala kampanj. Visningsfrekvensen ligger på 42% och så många som 45% har sett hela videon. Räckvidden är på 101 324, med 3 400 klick. Hittills! Och superfin mediaplanering av First Vision!

mars 2020 | Fenomenalt resultat för Vipan i Lund!

The big plan har tagit fram en digital kampanj för gymnasieskolan Vipan i sociala kanaler. Uppdraget var att pusha inför öppet hus och skolvalet. Resultatet: ”Öppet hus brukar vara en rätt så lugn tillställning för oss på Vipan. Så blev det inte i år. Massor med folk kom, och framförallt, de var pålästa så diskussionerna blev väldigt givande”. På Youtube är resultatet följande: 65% av målgruppen har sett 75% – 100% av videon. 30 000 visningar hittills och genomsnittlig kostnad per visning: 0,25kr. Och via sociala kanaler gick 1000 klick in till hemsidan. Nu fortsätter vi med resten av årets planering. Håll i hatten!

februari 2020 | Gigstep är i luften!

Nu rullar Gigsteps nya filmer för fullt på digitala och sociala kanaler. Steget mot en friare arbetsmarknad är taget.

januari 2020 | The big plan goes big

Nu blåser vi upp oss lite. Ni vet det där svenska varumärket med en blå-gul logotyp vars produkter finns i de flesta hem… The big plan har fått förtroendet att bidra med skarp kommunikation på resan mot varuhus rustade för e-handel – på strategisk och kreativ nivå. Globalt. Finally!

december 2019 | Ljusglimtar i decembermörkret!

Det lyser starkt inne i stugan hos the big plan. Vi vill passa på att önska alla fantastiska uppdragsgivare och grymma samarbetspartners en riktigt god jul. Vi har superspännande saker på gång som vi är SÅ glada för. Ni hör mer nästa år. Tills dess – GOOOOD JUL!

december 2019 | Skolmässan i Lund

The big plan fick äran att ta fram allt mässmaterial till Vipeholmsskolan i Lund. Vi tog ett grepp för att höja statusen både på skolan och de yrkesinriktade utbildningarna. Skolans kommentar: ”De andra skolorna hade lagt betydligt mer pengar på sitt material, men vårt var bäst. Vi var så stolta.” The big plan way, säger vi!

november 2019 | Välkommen till Gigstep!

The big plan är jätteglada för Gigstep som ny uppdragsgivare. Den nya tidens konsultbolag är nya både hos oss och på marknaden. Är det någon som tvivlar på att generation y och z väljer andra sätt att arbeta på? Uppdraget startar med två nya filmer.

september 2019 | Botildenborgs nya kläder

En verksamhetspresentation ska generera affärer. Punkt! Botildenborg öppnar nu sin verksamhet för konferenser, cookalongs, föreläsningar och mångfaldsutbildningar. Restaurangköket hämtar sin inspiration från världens alla kök. Och kryddorna och grönsakerna hämtas från de egna odlingarna. The big plan tog fram presentationsmaterialet. Nu vet du var du ska hålla din nästa konferens!

augusti 2019 | #stoppaöverflödet

Semestern är slut. Detsamma kan vi tyvärr snart säga om en av våra viktigaste naturresurser. Här är senaste filmen till Sydvattens digitala kampanj: #stoppaöverflödet

juli 2019 | Simmarlov!

Nu har vi semester och håller lite simmarstängt på the big plan. Ses i augusti!

juni 2019 | #stoppaöverflödet – Sydvattens nya kampanj i sociala medier

The big plan har tagit fram Sydvattens nya kampanj för sociala medier – #stoppaöverflödet. Budskapet är att vi måste lära oss att använda vattnet lite mer vettigt. Kampanjen består av 3 filmer som sponsras på Facebook och Instagram. Mediautrymme köptes även på Skånetrafikens digitala skärmar. Regissör: Martin Kryger. Filmfotograf och postproduction: Rebusfilm. Ett fantastiskt projekt!

maj 2019 | Vi säger hej till Sydvatten!

The big plan ska få göra väldigt roliga saker tillsammans med Sydvatten. Uppdraget handlar om att få folk att fatta att överflödig vattenförbrukning är no-no. En kampanj med tre filmer och printlösningar ska produceras. Vi älskar det!

april 2019 | Bron som är en tunnel

The big plan har precis avslutat senaste numret av BroPosten, som är Öresundsbrons interna magasin. Visste du att tunneln är världens största sänktunnel? Den består av 55.000 ton tunga betongelement som tillverkades i norra hamnen i Köpenhamn och bogserades flytande till tunnelrännan, där de sänktes och kopplades ihop. Ett av elementen, nr 13, sprang läck och sjönk på fel ställe. BroPosten är fylld med historier om bron och är en viktig del i det interna marknadsföringsarbetet.

mars 2019 | Skånetrafikens sköna bussar.

Skånetrafikens bussar har fått ny skön kommunikation. Det finns mycket du kan göra i rusningstrafiken om du tar bussen istället för bilen – kolla på film t ex. Kampanjen är en del i visionsarbetet för regiontrafiken mellan Malmö och Lund. På uppdrag av Chimney.

februari 2019 | The big plan är ute på hal is

Den vassaste och snyggaste årsboken för Skånes Isseglarklubb ligger nu på soffborden runt om i landet. Mailboxen är full av ros och fina kommentarer över årets insats. Och the big plan slipar vidare på både skridskorna och kommunikationen till nästa år.

december 2018 | God jul på riktigt!

Svårt att få julkänsla online? Med den senaste imagekampanjen för Triangeln blir det en god jul på riktigt. Producerad för Triangelns digitala kanaler, och även som outdoor. På uppdrag av Chimney. Nu håller vi lite stängt under mellandagarna och är snart tillbaka med goda nyheter inför 2019.

november 2018 | Den ljusnande framtid är vår

#minframtid är stiftelsen Botildenborgs senaste projekt. The big plan har trollat fram ny logotyp och en strategi för sociala kanaler. Även storyboard, filmmanus och övergripande riktlinjer har tagits fram för att driva kommunikationen dels mellan ungdomarna på Instagram, Youtube och Snapchat. Och dels mellan Botildenborg och nya investerare / samarbetspartners till projektet.

Tolv fjortonåringar väljs ut som ambassadörer och kommer under året att peppas med diskussioner, spännande förebilder och med studiebesök på företag och universitet. Målet är att alla ska söka vidare till gymnasiet och bli förebilder för andra.

oktober 2018 | Orange is the new black på Triangeln

Triangelns nya färgstarka höstkampanj är i luften. Utomhus på adshells och rörligt för digitala och sociala kanaler. På uppdrag av Chimney.

september 2018 | Odla utan gränsers nya logotyp

The big plan har arbetat fram den nya logotypen för Odla utan gränser, som är ett av Botildenborgs nya projekt. Stiftelsen Botildenborg är en av Europas ledande verksamheter och mötesplatser för hållbarhet, mångfald och fungerande integration. Och på the big plan är vi superstolta!

maj 2018 | MKB bygger i Augmented Reality

The big plan har tagit fram nytt marknadsföringsmaterial till kvarteret Kronborg vid Pildammsparken. En nyhet är att du nu kan se projektet växa fram i 3d via appen AR Nybyggnation.

april 2018 | The big plan + Region Skåne = Sant

Det är roligt när slit och släp lönar sig. The big plan lägger till Region Skåne på uppdragslistan. Vi ser fram emot samarbetet. Nu kör vi!

mars 2018 | SEO är A och O.

Sidtitlar, metadescriptions, länkar, inlänkar och lite annat smått och gott har vi arbetat med för att förbättra sökbarheten för resursforum.se. Vilket har gjort att de 9 översta träffarna på Google för hemmabaserade intensivutredningar går till… just det.

februari 2018 | Rörligt innehåll allt viktigare i sociala medier.

Att arbeta med film och animeringar i sociala kanaler ökar engagemanget väsentligt. The big plan har tagit fram en taktisk film för Resursforums hemmabaserade intensivutredningar. Poängen är att få socialtjänsten att se fördelarna med en intensivutredning i motsats till placering på institution. Filmen är en del i en integrerad kampanj tillsammans med nyhetsbrev och riktade DR-utskick.

januari 2018 | Gott nytt

The big plan önskar Gott Nytt År till alla fantastiska uppdragsgivare och samarbetspartners. Vi hoppas på ett jättefint 2018, med många nya mästerverk tillsammans. Vi börjar året med Anna Lindh Academys purfärska årsskrift – laminerad och partiellt lackad. Bästa starten!

december 2017 | Ice, ice baby

The big plan och Skånes isseglarklubb har än en gång producerat årets finaste årsbok. Med alla fantastiska skridskoturer och bilder från året som gått. Och alla bara längtar efter ispremiären. Igen.

november 2017 | The big plan hänger på Malmö Museer

The big plan har skapat den grafiska formen till utställningen ”Musik bakom galler” som visas på Malmö Museer just nu. Där kan du läsa om, och lyssna på, musiken som skapats av internerna på Hinseberg. Var det någon som sa Johnny Cash mixat med Orange is the new black? Ja fast avsevärt mycket bättre! Se inslaget från SVT Nyheter här!

oktober 2017 | Öresundsbron – favorit i repris.

The big plan är lika stolta varje gång Öresundsbrons personaltidning kommer ut. Framgång kommer alltid innifrån. Öresundsbron lägger stor vikt vid att ha en god stämning på båda sidor sundet. Med fin sammanhållning hanteras t ex dubbelt så många avtalskunder som tidigare. Även sommartrafiken ökar år efter år på bron. Vi gratulerar och använder brobizzen flitigt.

september 2017 | Gammal blir som ny

Det finns inget roligare än när en tidigare uppdragsgivare kommer tillbaka. The big plan säger hej till MINE igen. En av pionjärerna när det gäller mångfaldstänk i näringslivet. Finare start kan vi inte få efter sommaruppehållet.

juli 2017 | Sommarlov på the big plan

Äntligen tar vi oss vatten över huvudet och håller sommarlov. Ses i mitten på augusti igen. Glad sommar!

juli 2017 | MKB:s stora byggplaner

The big plan tar fram nya boprospekt för MKB:s nyproduktioner. Det handlar om Borrsnäckan i kalkbrottet, Pedalvagnen och Stapelbäddens studentboende i Västra Hamnen. Fint blir det!

maj 2017 | Love is in the air.

Äntligen! The big plan och Resursforums ansträngningar har resulterat i införsäljningsmaterial, event- och mässmaterial, internkampanj för alla medarbetare och framförallt i resursforum.se
Nu går vi vidare med de sociala kanalerna.

mars 2017 | OKQ8 och MKB.

Marskampanjen för OKQ8 rullar ut i Sverige och Danmark. Vi tackar kompisarna på Kollo i Hbg för förtroendet. Vi fortsätter med bomaterial för MKB, årsredovisningar, internkampanjer och digitalt kampanjmaterial. Ja jisses! PS. Vi har en väldigt rolig nyhet, men den tar vi lite senare.

januari 2017 | Flitens lampa lyser!

Vi har haft ett väldigt fint år på the big plan. Vi flyttade till nya lokaler, fick nya kompisar och framförallt många nya uppdrag. Vi går in i 2017 med massor med kul saker på gång. Det lyser i mörkret på Skomakaregatan. God fortsättning!

december 2016 | Hej MKB!

Vi är väldigt glada på the big plan – vi vann upphandlingen och lägger till MKB som ny uppdragsgivare på kundlistan. Nu kör vi igång med roliga bo-projekt. Hipp! Hipp!

november 2016 | Resursforums stora planer

The big plan har tagit ett helhetsgrepp på Resursforums kommunikation. Vi har gjort det här grundligt med välformulerad mission, vision och affärsidé – som sedan förts ut i ett nytt kreativt koncept med grafisk profil och logotyp. Vi jobbar vidare med digitalt material och ny webbplats.

november 2016 | Växtplats Rosengård

Hurra! The big plan vann upphandlingen om Växtplats Rosengård. Det är ett ESF-projekt som bidrar till att nyanlända och utrikesfödda som står långt från arbetsmarknaden, får arbete och närmar sig arbetslivet. Vi bjuder på en tjuvkik av den nya logotypen så länge.

oktober 2016 | Sveriges snyggaste årsbok och skönaste personaltidning

The big plan har gjort det igen – skridskofantasterna i SIK har fått sin årsbok och Broposten har gått ut till alla anställda på Öresundsbron.
Ja och så har vi fått ännu en ny uppdragsgivare – Svensk Bostadsrättsbildning. Och vi vann upphandlingen för ESF-projektet Växtplats Rosengård. Vi håller i hattarna…

PS. Bilden är tagen av Bent Pedersen, och finns med i årsboken.

september 2016 | Hej Resursforum!

The big plan döper om sig till The big smile – vi är så otroligt glada att vi fått förtroendet att ta ett helhetsgrepp på Resursforums framtida kommunikation. Allt för att hjälpa Resursforum utveckla sin verksamhet. Det blir en väldigt rolig höst!

augusti 2016 | The big plan och Stadsbruk

The big plan är tillbaka från semestern och i och med det har också årets bokprojekt blivit färdigt; boken om Stadsbruk. Boken är fylld med odlingstips, personporträtt och recept från några av Sveriges bästa krogar. Läs om hur kajerna i Göteborg används till stadsbruksodling och lär dig svänga ihop anisklubbor från Bloom in the park. Snygga bilder av Jens Nordström. På uppdrag av Xenofilia förlag och produktionsbolag.
Boken finns att köpa här.

juli 2016 | Herbert Felixinstitutets nya outfit

Is it a bird, is it a plane… nej det är Herbert Felixinstitutets nya responsiva hemsida som flyger i luften. The big plan har arbetat fram nytt koncept och ny visuell identitet. Arbetet fortsätter i höst med att utveckla och applicera konceptet. Webbyrån Pocketsize har tagit hand om programmeringen, och copywriter Cecilia Eklund har skrivit och tänkt kloka tankar. Nu slänger vi ut datorerna genom fönstret och håller lite semester. Ses i augusti!

juni 2016 | Massor med Medvind.

The big plan har precis lämnat If-förbundets senaste medlemsmagasin till tryck. Mycket vind i seglen är det, och det är väldigt lämpligt för vissa av oss så här mitt i säsongen. Medvind kommer ut 3 gånger per år till alla If-älskare. Undrar du vad en If-båt är, så är du bara ett klick ifrån att få veta.

april 2016 | OKQ8, Apotekets kundklubb, Golf Store och Zeiss.

The big plan har haft en väldigt blandad kompott på arbetsborden den senaste tiden – vårkampanj för OKQ8, katalogproduktion för Golf Store, kundklubbsproduktion för Apoteket, tidning till Øresundsbron och ny vårkampanj för Zeiss och den nordiska marknaden. Nu siktar vi mot en härlig vår med massor att göra!

mars 2016 | Ny adress

The big plan sätter en ny siffra på verksamheten. Nummer 2 istället för 7. Vi har förmodligen lyckats med Malmös kortaste flytt – till andra sidan Skomakaregatan. Så det är ju inte hela världen om du skulle gå fel när du ska hälsa på. Lite fler kompisar har vi blivit. Välkommen upp!

februari 2016 | Ideon Open – powering innovation

Ideon Open har gått igenom en total turn-around vad gäller kommunikationen mot marknaden. Nytt koncept och nya införsäljningsverktyg i form av företagsfilm och ny hemsida med bl. a. förpackade erbjudanden och casebeskrivningar. Kolla gärna på ideonopen.com
Arbetet fortsätter…

januari 2016 | Minnenas arv – digitalt utbildningsmaterial

Tillsammans med Xenofilia tar the big plan fram ett digitalt utbildningsmaterial till Minnenas arv. Det pedagogiska materialet består av 10 st filmer, lektionshandledningar för läraren och specifika övningar. Poängen är att eleverna ska arbeta med frågeställningar kring andra världskriget, att vara på flykt och dagens flyktingsituation. Materialet riktar sig till högstadie- och gymnasieskolor.

december 2015 | Zeiss DriveSafe

The big plan står bakom kampanjen för DriveSafe-glasen från Zeiss. Glasen gör underverk för bilkörning i dålig sikt och mörker. Och kampanjen har gjort underverk för försäljningen på den nordiska marknaden. Hej z(v)eiss!

november 2015 | Paul who?

Vi har fått in en kul kille i gänget. Han heter Paul. Just nu jobbar vi intensivt med Ideon Opens kommunikationskoncept, hemsida och företagsfilm. Han är schysst, rolig och skriver engelsk copy som det sjunger om. Fast att han heter Steele i efternamn.

oktober 2015 | Minnenas arv

The big plan har formgivit 176 högrelevanta sidor om minnet av Förintelsen. I boken Minnenas arv möter vi judiska överlevande som upplevt koncentrationsläger, krig och flykt. Några har berättat för sin omgivning vad de har varit med om, andra inte. Vi möter också barn och barnbarn, som beskriver hur de präglats av sina släktingars erfarenheter. I höst kommer ett digitalt, pedagogiskt material att produceras för högstadie- och gymnasieskolor. Eleverna kommer att arbeta med andra världskriget, att vara på flykt och dagens flyktingsituation. Boken är en del i utställningen ”Välkommen till Sverige” på Malmö Museum.

september 2015 | Zeiss kampanj i luften

The big plans första nordiska kampanj för Zeiss har gått i luften – se dubbelt så bra ut. Köp ett par slipade glas så får du ett par glas på köpet helt enkelt. Tonvikten ligger på BtB-kommunikation och butiksmaterial, print och digitalt. Vi tackar teamet i Köpenhamn för ett fint samarbete. Vi ser dubbelt – förlåt – det ser väldigt bra ut.

augusti 2015 | Den nya marknadseliten

”I could of course recommend an agency. Or, I could bring in a ‘dream team’ of freelancers. Because 4 out of every 5 of the most skilled marketing- and digital specialists I know are freelancers today — or working in small 2-3 person setups. More importantly; they’re NOT working in agencies the way they used to.”

Tiderna förändras. Branschen förändras. Just därför finns The big plan. Läs vad doctorspin skriver: http://doctorspin.me/2015/08/10/marketing-elite/#more-21544

juli 2015 | Øresundsbron firar 15 år.

The big plan har producerat ytterligare ett nummer av Broposten – Øresundsbrons personaltidning. Det blev ett jubileumsnummer med tillbakablickar från de 15 åren. En sak är säker – the big plan kommer alltid att vara en del av Köpenhamn. Både bland våra danska kollegor och samarbetspartners, men också på de där ställena som bara vi vet…

juni 2015 | Ideon Open + the big plan

The big plan välkomnar Ideon Open som ny uppdragsgivare. Samarbetet handlar om ett grundläggande strategi- och kommunikationsarbete. Vi säger också hej till projektledare Eva och copywriter Paul. Det fladdrar i håret på oss allihopa!

april 2015 | ZEISS matters!

The big plan vann pitchen för Carl Zeiss nordiska kommunikation! Optikerna vet att ZEISS står för kvalitet och vad det innebär – nu ska vi lära konsumenterna detsamma. Vi tackar och bockar för förtroendet, både i Malmö och Köpenhamn.

april 2015 | Max IV – ett laboratorium i världsklass

The big plan har formgivit boken om bygget av Max IV. Är det något ni är nyfikna på gällande laboratoriet så bara fråga. Vi kan allt. 7000 ton armering, 1500 personer och en makalös millimeterprecision är en del av framgången.

mars 2015 | Apotekets nya butikskampanj

Sveriges lockigaste familj visar hur vi ska få friskare tänder i 3 steg. Passa på att köpa tandborstar, tandkräm, munskölj, tandstickor och tandtråd. Så blir du minst lika lockig i håret. Ad-jobbet är utfört på uppdrag av Kollo i Helsingborg.

februari 2015 | Tack Thule!

The big plan har varit en del av produktionsteamet för Thules tillbehörskataloger 2015. 1428 sidor, 17 språk – ett stort arbete som krävde struktur och iskalla magar. Thules kommentar: ”Kan det verkligen gå så här smidigt?”

november 2014 | Botildenborg – det bästa av Malmö under ett tak

The big plan har fått äran att ta fram koncept och visuell identitet för Botildenborg på Rosengård. Projektet är en del av Xenofilias planer för att göra Botildenborg till centrum för mångfald, sociala innovationer och hållbarhet i Malmö. Det är verkligen ett projekt som det slår gnistor om. Både här på kontoret och ute på stan.

november 2014 | Midroc in da house!

The big plan hälsar Midroc välkomna igen. Lägenhetsförsäljning i Lomma Centrum står högst på dagsordningen. Både print och digitalt. I samarbete med Magic Move.

september 2014 | Apotekets Rosa Bandet-kampanj

Apoteket är huvudsponsor till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Om du köper rosa produkter på Apoteket skänks 10% till Cancerfonden. Kampanjen är igång för fullt. De fina bilderna till butiksmaterialet fotograferades av Pelle Bergström och stylades av Lotta Agaton. Snyggt som bara den! På uppdrag av suveräna Kollo i Helsingborg.

juni 2014 | Ny DM-kampanj för Hungerprojektet

Hungerprojektet behöver nå större företag. Men målgruppen är otroligt uppvaktad av såväl organisationer som andra aktörer. Därför gäller det att kommunicera på ett oväntat, men ändå relevant sätt – och vad kan vara mer intressant för målgruppen än deras egen nypublicerade finansiella information. DM:et i sig är enkelt: Ett kuvert med företagets egen årsredovisning med en handskriven Post-It med budskapet ”Intressant läsning på sidan 16” (siffran motsvarar årsredovisningens verkliga sidor om CSR). Och inbladat i sidorna ligger DM:et med konkreta, detaljerade resultat på vad Hungerprojektet åstadkommit 2013 med hjälp av engagerade företag.

”Att använda potentiella företagsvänners årsredovisningar som budbärare är ett djärvt och annorlunda grepp. Min förhoppning är att det ska leda till att våra insamlade medel slår alla rekord, så att Hungerprojektet kan göra ännu mer nytta runtom i världen”, säger Sara Wettergren, vd på Hungerprojektet.

april 2014 | Nu når vi nya höjder

Malmö Outdoor & Sports är sportbutiken som gör outdoor-människor lyckliga. Att den drivs av en bragdguldsmedaljör gör inte saken sämre. Nu växer verksamheten och flyttar till nya och större lokaler på Emporia. I samband med detta har the big plan gjort ett grundläggande arbete i form av en ny varumärkesplattform, grafisk profil, logotyp och annat smått och gott. Extra roligt eftersom vi även privat gärna jobbar hårt på utomhusupplevelserna.

januari 2014 | 2013 – 100 procent mer jul än 2012.

Hungerprojektet arbetar för att avskaffa hunger och fattigdom. Som för alla ideella organisationer är julen en avgörande tid för att samla in medel. Eftersom man dessutom hade högt uppsatta mål för hela årets insamling utvecklade the big plan en systematiskt taktisk kampanj i flera kanaler. Kampanjen samlade in mer än någonsin förr! Totalt 1 636 000 kronor. Faktiskt det som 2012-års kampanj gav fast dubbelt upp. God jul – the big plan way!

december 2013 | God jul och gott nytt koncept

Det byggs för fullt i Rosengallerian i Huskvarna. Den nya entrén har invigts, och resan mot en mer personlig shoppingupplevelse har påbörjats. The big plan har tagit fram internt och externt införsäljnings- och annonsmaterial. Dessutom producerar vi just nu en kampanj med julklappstips till både små och stora tomtar!

oktober 2013 | Alla är vi anhöriga.

Dotter, barnbarn, fru – vi på the big plan är anhöriga till cancerdrabbade. Antagligen är du det också. Eller blir det, tyvärr. Cancerkompisar hjälper anhöriga till cancerdrabbade att få kontakt med andra i samma situation. Med andra ord: ger stöd, tröst och hopp till en grupp människor som inte syns direkt i journalerna. The big plan och Cancerkompisar inledde nyligen ett samarbete. Vår första insats har varit som bollplank vid framtagningen av ett strategiskt fundament för den ideella organisationen.

september 2013 | Nominering i Svenska Designpriset!

Hurra! Förpackningarna för Getraw är en av de tio nominerade i klassen Identitet Print – förpackning. Tanken bakom designen är att ge samma sköna energikick som innehållet.

september 2013 | Grisar och lik på Öresundsbron.

Nya numret av BroPosten, Öresundsbrons personaltidning, är färdigt. Bland annat kan du läsa om alla märkliga förfrågningar från olika film- och TV-producenter. Det kan handla om allt från lösspringande grisar vid betalkontrollen till lik vid pylonerna. The big plan producerar fyra nummer av BroPosten varje år.

augusti 2013 | Hungerprojektet – hett i Almedalen

Naturligtvis var Hungerprojektet på plats i Visby för att uppmärksamma arbetet med att avskaffa hunger och fattigdom i världen. Fokus var hur kvinnor kan ta makten över sin sexualitet och därmed hindra spridningen av hiv/aids. Kvinnliga kondomer (jo, det finns) delades ut på gatorna tillsammans med en flyer med info om framgångarna i Malawi. Ytterligare en flyer bjöd in till lunch, lunchbeat och paneldebatt som det twittrades friskt kring! Och arrangemanget nominerades av Westander PR till ett av de hetaste under veckan!

juni 2013 | Hungerprojektet bjuder på middag. I Malawi.

För att öka kännedomen om Hungerprojektet och kunna rekrytera fler investerare har vi på the big plan utvecklat en DM-kampanj. Målgruppen är vd:ar och HR-chefer i mellanstora och stora bolag. Istället för att slå på stora trumman skalade vi bort det mesta och gjorde ett enkelt DM med drag av klassiska societetsmiddagsinbjudningar.

mars 2013 | Glad påsk!

Vi tog fram en hälsning åt vännerna på Light My Fire. The big plan är på plats igen 2/4 kl. 9.00

mars 2013 | Pieler på prispallen!

The big plans Senior Art Director, Susann Pieler, har vunnit Grand Prix 2012 i Advertising Effectiveness Award för sitt arbete med PFA pension, Danmarks största pensionsbolag.

Kommunikationen bedömdes ur ett ledningsmässigt och strategiskt perspektiv. Och kravet på dokumenterat resultat i förhållande till investeringen var stenhårt. Så här sa juryn (på danska såklart): ”Det er modigt og nødvendigt at gøre et lavinteresseområde til genstand for en kampagne. Udbyderne ligner hinanden. Men casen er et prima eksempel på, at markedsføring kan føre sig frem på direktionsgangen iklædt en business case. Klare, enkle men også ambitiøse mål, som ydermere er håndteret i en stærk strategisk tænkt eksekveringsplan.

Juryen finder, at casen er gennemført, og at den er et fuldendt eksempel på en flot medie- og markedskommunikationsplan i et meget konkurrencepræget marked med vanskellige og/eller ret kedelige budskaber gjort enkle. Uomtvisteligt imponerende målbare resultater med god direkte sammenhæng med initialt opsatte mål og ambitioner – som også giver mening i den forretningsmæssige performance.”

januari 2013 | Fler ska investera i Hungerprojektet.

Den 25 januari är the big plan i Stockholm och presenterar ett kommunikationskoncept som vi är lite extra stolta över. Nämligen det för Hungerprojektet, som arbetar med lokalt entreprenörskap för att avskaffa fattigdom och hunger. Konceptet ska öka kännedomen för organisationen och få fler att investera i Jordens Bästa Affärsidé. Inom någon månad lanseras första steget – en ny webbplats. (Fast du får gärna gå in på deras gamla sida och investera så länge.)

december 2012 | Vårt nya hem

Nu har vi flyttat in. Äntligen! Fr o m den 1 november är adressen Skomakaregatan 7. Här hittar du nu duktiga, trevliga, snygga och ytterst kompetenta reklammakare. Välkommen!