december 2017 | Ice, ice baby

The big plan och Skånes isseglarklubb har än en gång producerat årets finaste årsbok. Med alla fantastiska skridskoturer och bilder från året som gått. Och alla bara längtar efter ispremiären. Igen.

november 2017 | The big plan hänger på Malmö Museer

The big plan har skapat den grafiska formen till utställningen ”Musik bakom galler” som visas på Malmö Museer just nu. Där kan du läsa om, och lyssna på, musiken som skapats av internerna på Hinseberg. Var det någon som sa Johnny Cash mixat med Orange is the new black? Ja fast avsevärt mycket bättre! Se inslaget från SVT Nyheter här!

oktober 2017 | Öresundsbron – favorit i repris.

The big plan är lika stolta varje gång Öresundsbrons personaltidning kommer ut. Framgång kommer alltid innifrån. Öresundsbron lägger stor vikt vid att ha en god stämning på båda sidor sundet. Med fin sammanhållning hanteras t ex dubbelt så många avtalskunder som tidigare. Även sommartrafiken ökar år efter år på bron. Vi gratulerar och använder brobizzen flitigt.

september 2017 | Gammal blir som ny

Det finns inget roligare än när en tidigare uppdragsgivare kommer tillbaka. The big plan säger hej till MINE igen. En av pionjärerna när det gäller mångfaldstänk i näringslivet. Finare start kan vi inte få efter sommaruppehållet.

juli 2017 | Sommarlov på the big plan

Äntligen tar vi oss vatten över huvudet och håller sommarlov. Ses i mitten på augusti igen. Glad sommar!

juli 2017 | MKB:s stora byggplaner

The big plan tar fram nya boprospekt för MKB:s nyproduktioner. Det handlar om Borrsnäckan i kalkbrottet, Pedalvagnen och Stapelbäddens studentboende i Västra Hamnen. Fint blir det!

juni 2017 | Hej Anna Lindh Academy!

The big plan hälsar Anna Lindh Academy välkommen som ny uppdragsgivare. Vi ser fram emot ett samarbete som kommer att handla om värderingsstyrt ledarskap och mänskliga rättigheter. And we love it!

maj 2017 | Love is in the air.

Äntligen! The big plan och Resursforums ansträngningar har resulterat i införsäljningsmaterial, event- och mässmaterial, internkampanj för alla medarbetare och framförallt i resursforum.se
Nu går vi vidare med de sociala kanalerna.

april 2017 | Svensk Borätt är i luften.

The big plan och Svensk Borätt har tryckt på knappen. Nu ligger det nya konceptet och profilen live på svenskboratt.se.
Vi firar!

mars 2017 | OKQ8 och MKB.

Marskampanjen för OKQ8 rullar ut i Sverige och Danmark. Vi tackar kompisarna på Kollo i Hbg för förtroendet. Vi fortsätter med bomaterial för MKB, årsredovisningar, internkampanjer och digitalt kampanjmaterial. Ja jisses! PS. Vi har en väldigt rolig nyhet, men den tar vi lite senare.

februari 2017 | Svensk Borätt är här.

The big plan hjälper Svensk Borätt att utveckla affärerna. Och det är vi väldigt glada för. Svensk Borätt kan allt om fastighetsaffärer och är experter på ombildningar. De har även ett bredare utbud av tjänster som ska förtydligas, för att få genomslag på marknaden. Kommunikationsplattformen och konceptarbetet är på plats. Nu går vi digitalt.

januari 2017 | Flitens lampa lyser!

Vi har haft ett väldigt fint år på the big plan. Vi flyttade till nya lokaler, fick nya kompisar och framförallt många nya uppdrag. Vi går in i 2017 med massor med kul saker på gång. Det lyser i mörkret på Skomakaregatan. God fortsättning!

december 2016 | Hej MKB!

Vi är väldigt glada på the big plan – vi vann upphandlingen och lägger till MKB som ny uppdragsgivare på kundlistan. Nu kör vi igång med roliga bo-projekt. Hipp! Hipp!

november 2016 | Resursforums stora planer

The big plan har tagit ett helhetsgrepp på Resursforums kommunikation. Vi har gjort det här grundligt med välformulerad mission, vision och affärsidé – som sedan förts ut i ett nytt kreativt koncept med grafisk profil och logotyp. Vi jobbar vidare med digitalt material och ny webbplats.

november 2016 | Växtplats Rosengård

Hurra! The big plan vann upphandlingen om Växtplats Rosengård. Det är ett ESF-projekt som bidrar till att nyanlända och utrikesfödda som står långt från arbetsmarknaden, får arbete och närmar sig arbetslivet. Vi bjuder på en tjuvkik av den nya logotypen så länge.

oktober 2016 | Sveriges snyggaste årsbok och skönaste personaltidning

The big plan har gjort det igen – skridskofantasterna i SIK har fått sin årsbok och Broposten har gått ut till alla anställda på Öresundsbron.
Ja och så har vi fått ännu en ny uppdragsgivare – Svensk Bostadsrättsbildning. Och vi vann upphandlingen för ESF-projektet Växtplats Rosengård. Vi håller i hattarna…

PS. Bilden är tagen av Bent Pedersen, och finns med i årsboken.

september 2016 | Hej Resursforum!

The big plan döper om sig till The big smile – vi är så otroligt glada att vi fått förtroendet att ta ett helhetsgrepp på Resursforums framtida kommunikation. Allt för att hjälpa Resursforum utveckla sin verksamhet. Det blir en väldigt rolig höst!

augusti 2016 | The big plan och Stadsbruk

The big plan är tillbaka från semestern och i och med det har också årets bokprojekt blivit färdigt; boken om Stadsbruk. Boken är fylld med odlingstips, personporträtt och recept från några av Sveriges bästa krogar. Läs om hur kajerna i Göteborg används till stadsbruksodling och lär dig svänga ihop anisklubbor från Bloom in the park. Snygga bilder av Jens Nordström. På uppdrag av Xenofilia förlag och produktionsbolag.
Boken finns att köpa här.

juli 2016 | Herbert Felixinstitutets nya outfit

Is it a bird, is it a plane… nej det är Herbert Felixinstitutets nya responsiva hemsida som flyger i luften. The big plan har arbetat fram nytt koncept och ny visuell identitet. Arbetet fortsätter i höst med att utveckla och applicera konceptet. Webbyrån Pocketsize har tagit hand om programmeringen, och copywriter Cecilia Eklund har skrivit och tänkt kloka tankar. Nu slänger vi ut datorerna genom fönstret och håller lite semester. Ses i augusti!

juni 2016 | Massor med Medvind.

The big plan har precis lämnat If-förbundets senaste medlemsmagasin till tryck. Mycket vind i seglen är det, och det är väldigt lämpligt för vissa av oss så här mitt i säsongen. Medvind kommer ut 3 gånger per år till alla If-älskare. Undrar du vad en If-båt är, så är du bara ett klick ifrån att få veta.

maj 2016 | Herbert Felixinstitutet och the big plan

The big plan säger hej till Herbert Felixinstitutet. Vi är stolta över att få ta fram kommunikation och nya strategier för hur institutet ska synas framöver. Arbetet är redan på gång med övergripande strategiska formuleringar, kreativt koncept, logotyp och grafisk profil. Och en ny digital plattform ska lanseras innan sommaren.

Som Per T. Ohlsson sade: ”…Malmö får ursäkta. Om den nya regeringen verkligen vill uppmärksamma hur invandringen har gjort Sverige rikare, öppnare och friare, så finns det bara en lämplig plats. En liten stad dit alla dessa vägar leder. Några mil från brofästet, mitt i den skånska myllan. Rakt framför nosen på Sverigedemokraterna. Med tiden lär även West 116 Street nås av ryktet om The Herbert Felix Institute, Eslöv, Sweden.”

april 2016 | OKQ8, Apotekets kundklubb, Golf Store och Zeiss.

The big plan har haft en väldigt blandad kompott på arbetsborden den senaste tiden – vårkampanj för OKQ8, katalogproduktion för Golf Store, kundklubbsproduktion för Apoteket, tidning till Øresundsbron och ny vårkampanj för Zeiss och den nordiska marknaden. Nu siktar vi mot en härlig vår med massor att göra!

mars 2016 | Ny adress

The big plan sätter en ny siffra på verksamheten. Nummer 2 istället för 7. Vi har förmodligen lyckats med Malmös kortaste flytt – till andra sidan Skomakaregatan. Så det är ju inte hela världen om du skulle gå fel när du ska hälsa på. Lite fler kompisar har vi blivit. Välkommen upp!

februari 2016 | Ideon Open – powering innovation

Ideon Open har gått igenom en total turn-around vad gäller kommunikationen mot marknaden. Nytt koncept och nya införsäljningsverktyg i form av företagsfilm och ny hemsida med bl. a. förpackade erbjudanden och casebeskrivningar. Kolla gärna på ideonopen.com
Arbetet fortsätter…

februari 2016 | Ideon Open tar fart

The big plan har tagit fram en ny kommunikationsplattform och kreativt koncept till Ideon Open – Ideons vassa entreprenörer och affärsutvecklare inom öppen innovation. Nu börjar allt ta fart. Inom kort lanseras webb, film och ett produktpaket. Alla ni företag som behöver boosta er business – spänn fast säkerhetsbältet!

januari 2016 | Minnenas arv – digitalt utbildningsmaterial

Tillsammans med Xenofilia tar the big plan fram ett digitalt utbildningsmaterial till Minnenas arv. Det pedagogiska materialet består av 10 st filmer, lektionshandledningar för läraren och specifika övningar. Poängen är att eleverna ska arbeta med frågeställningar kring andra världskriget, att vara på flykt och dagens flyktingsituation. Materialet riktar sig till högstadie- och gymnasieskolor.

december 2015 | Zeiss DriveSafe

The big plan står bakom kampanjen för DriveSafe-glasen från Zeiss. Glasen gör underverk för bilkörning i dålig sikt och mörker. Och kampanjen har gjort underverk för försäljningen på den nordiska marknaden. Hej z(v)eiss!

november 2015 | Nya istider

I dagarna har Sveriges snyggaste årsskrift dunsat ner i brevlådorna. Drygt 1000 medlemmar i Skånes Isseglarklubb kan läsa om och längta efter de där sagolika turerna.

november 2015 | Paul who?

Vi har fått in en kul kille i gänget. Han heter Paul. Just nu jobbar vi intensivt med Ideon Opens kommunikationskoncept, hemsida och företagsfilm. Han är schysst, rolig och skriver engelsk copy som det sjunger om. Fast att han heter Steele i efternamn.

oktober 2015 | Minnenas arv

The big plan har formgivit 176 högrelevanta sidor om minnet av Förintelsen. I boken Minnenas arv möter vi judiska överlevande som upplevt koncentrationsläger, krig och flykt. Några har berättat för sin omgivning vad de har varit med om, andra inte. Vi möter också barn och barnbarn, som beskriver hur de präglats av sina släktingars erfarenheter. I höst kommer ett digitalt, pedagogiskt material att produceras för högstadie- och gymnasieskolor. Eleverna kommer att arbeta med andra världskriget, att vara på flykt och dagens flyktingsituation. Boken är en del i utställningen ”Välkommen till Sverige” på Malmö Museum.

september 2015 | Zeiss kampanj i luften

The big plans första nordiska kampanj för Zeiss har gått i luften – se dubbelt så bra ut. Köp ett par slipade glas så får du ett par glas på köpet helt enkelt. Tonvikten ligger på BtB-kommunikation och butiksmaterial, print och digitalt. Vi tackar teamet i Köpenhamn för ett fint samarbete. Vi ser dubbelt – förlåt – det ser väldigt bra ut.

augusti 2015 | Den nya marknadseliten

”I could of course recommend an agency. Or, I could bring in a ‘dream team’ of freelancers. Because 4 out of every 5 of the most skilled marketing- and digital specialists I know are freelancers today — or working in small 2-3 person setups. More importantly; they’re NOT working in agencies the way they used to.”

Tiderna förändras. Branschen förändras. Just därför finns The big plan. Läs vad doctorspin skriver: http://doctorspin.me/2015/08/10/marketing-elite/#more-21544

juli 2015 | Øresundsbron firar 15 år.

The big plan har producerat ytterligare ett nummer av Broposten – Øresundsbrons personaltidning. Det blev ett jubileumsnummer med tillbakablickar från de 15 åren. En sak är säker – the big plan kommer alltid att vara en del av Köpenhamn. Både bland våra danska kollegor och samarbetspartners, men också på de där ställena som bara vi vet…

juni 2015 | Ideon Open + the big plan

The big plan välkomnar Ideon Open som ny uppdragsgivare. Samarbetet handlar om ett grundläggande strategi- och kommunikationsarbete. Vi säger också hej till projektledare Eva och copywriter Paul. Det fladdrar i håret på oss allihopa!

april 2015 | ZEISS matters!

The big plan vann pitchen för Carl Zeiss nordiska kommunikation! Optikerna vet att ZEISS står för kvalitet och vad det innebär – nu ska vi lära konsumenterna detsamma. Vi tackar och bockar för förtroendet, både i Malmö och Köpenhamn.

april 2015 | Max IV – ett laboratorium i världsklass

The big plan har formgivit boken om bygget av Max IV. Är det något ni är nyfikna på gällande laboratoriet så bara fråga. Vi kan allt. 7000 ton armering, 1500 personer och en makalös millimeterprecision är en del av framgången.

mars 2015 | Apotekets nya butikskampanj

Sveriges lockigaste familj visar hur vi ska få friskare tänder i 3 steg. Passa på att köpa tandborstar, tandkräm, munskölj, tandstickor och tandtråd. Så blir du minst lika lockig i håret. Ad-jobbet är utfört på uppdrag av Kollo i Helsingborg.

februari 2015 | Tack Thule!

The big plan har varit en del av produktionsteamet för Thules tillbehörskataloger 2015. 1428 sidor, 17 språk – ett stort arbete som krävde struktur och iskalla magar. Thules kommentar: ”Kan det verkligen gå så här smidigt?”

januari 2015 | Cool Minds – coolt som bara den

The big plan säger välkommen till ett nytt år och ett nytt uppdrag – Cool Minds. Malmös nya lek- och kunskapsland ligger i uppstartsfasen. Cool Minds mission är att öka barns kunskap via lek och aktivt deltagande. Vi glädjer oss att få vara med och göra skillnad.

december 2014 | Rosengallerian önskar god jul

The big plan och Rosengallerian önskar hela Huskvarna en riktigt god jul. Julaffischering och julannonsering pyntar både dagstidningar och köpcentrum. God jul! Nu är det sagt.

november 2014 | Botildenborg – det bästa av Malmö under ett tak

The big plan har fått äran att ta fram koncept och visuell identitet för Botildenborg på Rosengård. Projektet är en del av Xenofilias planer för att göra Botildenborg till centrum för mångfald, sociala innovationer och hållbarhet i Malmö. Det är verkligen ett projekt som det slår gnistor om. Både här på kontoret och ute på stan.

november 2014 | Midroc in da house!

The big plan hälsar Midroc välkomna igen. Lägenhetsförsäljning i Lomma Centrum står högst på dagsordningen. Både print och digitalt. I samarbete med Magic Move.

oktober 2014 | Hej Cecilia!

The big plan har fått en ny samarbetspartner i form av Cecilia Eklund, erfaren copywriter med ena foten i B2B och den andra i B2C. Cecilia har arbetat som copywriter sedan 1995, både på större internationella byråer som Bates Sweden och regionala reklambyråer som Imperiet. Hon har dessutom undervisat i copywriting och kreativt tänkande vid Forsbergs Skola. Vi är jätteglada för Cecilias kompetens.

september 2014 | Apotekets Rosa Bandet-kampanj

Apoteket är huvudsponsor till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Om du köper rosa produkter på Apoteket skänks 10% till Cancerfonden. Kampanjen är igång för fullt. De fina bilderna till butiksmaterialet fotograferades av Pelle Bergström och stylades av Lotta Agaton. Snyggt som bara den! På uppdrag av suveräna Kollo i Helsingborg.

september 2014 | Minnenas arv

The big plan fick uppdraget att ta fram logotyp och införsäljningsmaterial till utställningen om Förintelsen som planeras på Malmö Museer 2015.
Hur kan man leva med minnena av Förintelsen? Hur har detta trauma påverkat familjen? Och hur förs minnet och arvet vidare från generation till generation?
Dessa frågor är centrala i projektet Minnenas arv som grundar sig i personliga berättelser. Minnenas arv ska öka kunskapen om historien, bidra till igenkänning och dra paralleller till flyktingars situation idag, och i morgon. Logotypen visualiserar att minnet riskerar att försvinna helt, om inte arvet och berättelserna, förs vidare. På uppdrag av Xenofilia förlag och produktionsbolag och Judiska Församlingen.

augusti 2014 | Cancerkompisar Live

I samband med Cancerkompisar Live – det första eventet där alla Cancerkompisar och ambassadörer träffades – lanserades det nya kommunikationskonceptet och ny hemsida. Vi är stolta och otroligt glada över att få bidra till Cancerkompisars fortsatta arbete och framgång.

juni 2014 | Ny DM-kampanj för Hungerprojektet

Hungerprojektet behöver nå större företag. Men målgruppen är otroligt uppvaktad av såväl organisationer som andra aktörer. Därför gäller det att kommunicera på ett oväntat, men ändå relevant sätt – och vad kan vara mer intressant för målgruppen än deras egen nypublicerade finansiella information. DM:et i sig är enkelt: Ett kuvert med företagets egen årsredovisning med en handskriven Post-It med budskapet ”Intressant läsning på sidan 16” (siffran motsvarar årsredovisningens verkliga sidor om CSR). Och inbladat i sidorna ligger DM:et med konkreta, detaljerade resultat på vad Hungerprojektet åstadkommit 2013 med hjälp av engagerade företag.

”Att använda potentiella företagsvänners årsredovisningar som budbärare är ett djärvt och annorlunda grepp. Min förhoppning är att det ska leda till att våra insamlade medel slår alla rekord, så att Hungerprojektet kan göra ännu mer nytta runtom i världen”, säger Sara Wettergren, vd på Hungerprojektet.

maj 2014 | Hej Pontus!

Vi brinner för många saker på the big plan. Men mångfald, jämställdhet och normkritik ligger oss extra varmt om hjärtat. Vårt snart 10-åriga samarbete med MINE, som verkar för mångfald i näringslivet, har nått nya dimensioner tack vare en ny samarbetspartner – Pontus Lindh. Han är en fena på att peka på hur stereotyper reproduceras. Som tur är jobbar han som copywriter också, så att allt blir begripligt och vackert.

april 2014 | Stöd, tröst och hopp för anhöriga

The big plan har fått äran att ta fram en kommunikationsplattform och grafisk profil till Cancerkompisar.se. Arbetet kommer först att märkas brett på en ny hemsida med en förbättrad community för anhöriga till cancerdrabbade. Även nytt informationsmaterial är på gång. Vi vet ju själva hur det känns att vara anhöriga, och nu har vi förvandlat det till skarp kommunikation för att fler ska kunna få stöd, tröst och hopp.

april 2014 | Nu når vi nya höjder

Malmö Outdoor & Sports är sportbutiken som gör outdoor-människor lyckliga. Att den drivs av en bragdguldsmedaljör gör inte saken sämre. Nu växer verksamheten och flyttar till nya och större lokaler på Emporia. I samband med detta har the big plan gjort ett grundläggande arbete i form av en ny varumärkesplattform, grafisk profil, logotyp och annat smått och gott. Extra roligt eftersom vi även privat gärna jobbar hårt på utomhusupplevelserna.

februari 2014 | The power of dreams

Kollisionsminimerande bromssystem, fordonsstabiliseringssytem, adaptiv farthållare… Hondas nya kataloger för Civic och Tourer 2014 är på väg. På fyra språk. Vi på the big plan tackar för förtroendet. I samarbete med Exakta Media.

januari 2014 | 2013 – 100 procent mer jul än 2012.

Hungerprojektet arbetar för att avskaffa hunger och fattigdom. Som för alla ideella organisationer är julen en avgörande tid för att samla in medel. Eftersom man dessutom hade högt uppsatta mål för hela årets insamling utvecklade the big plan en systematiskt taktisk kampanj i flera kanaler. Kampanjen samlade in mer än någonsin förr! Totalt 1 636 000 kronor. Faktiskt det som 2012-års kampanj gav fast dubbelt upp. God jul – the big plan way!

december 2013 | God jul och gott nytt koncept

Det byggs för fullt i Rosengallerian i Huskvarna. Den nya entrén har invigts, och resan mot en mer personlig shoppingupplevelse har påbörjats. The big plan har tagit fram internt och externt införsäljnings- och annonsmaterial. Dessutom producerar vi just nu en kampanj med julklappstips till både små och stora tomtar!

november 2013 | Ut i naturen!

Vi på The big plan kan bara älska Light My Fire. Och vi är inte ensamma. Spork original har redan sålts i 14 miljoner ex. Nu ser vi fram emot att se hur årets nyheter och de ständiga favoriterna tas emot.

oktober 2013 | Het skrift för isens vänner.

Skånes Isseglarklubb består av drygt 1000 entusiastiska långfärdsskridskoåkare som frenetiskt kollar väderlek och temperatur för att kunna åka så mycket skridsko som möjligt. Varje år skickar klubben ut en årsskrift till alla medlemmar. I år fick the big plan uppdraget och gjorde en liten ”coffeetable book” som förhoppningsvis inbjuder till läsning året runt.

oktober 2013 | Alla är vi anhöriga.

Dotter, barnbarn, fru – vi på the big plan är anhöriga till cancerdrabbade. Antagligen är du det också. Eller blir det, tyvärr. Cancerkompisar hjälper anhöriga till cancerdrabbade att få kontakt med andra i samma situation. Med andra ord: ger stöd, tröst och hopp till en grupp människor som inte syns direkt i journalerna. The big plan och Cancerkompisar inledde nyligen ett samarbete. Vår första insats har varit som bollplank vid framtagningen av ett strategiskt fundament för den ideella organisationen.

september 2013 | Nominering i Svenska Designpriset!

Hurra! Förpackningarna för Getraw är en av de tio nominerade i klassen Identitet Print – förpackning. Tanken bakom designen är att ge samma sköna energikick som innehållet.

september 2013 | Grisar och lik på Öresundsbron.

Nya numret av BroPosten, Öresundsbrons personaltidning, är färdigt. Bland annat kan du läsa om alla märkliga förfrågningar från olika film- och TV-producenter. Det kan handla om allt från lösspringande grisar vid betalkontrollen till lik vid pylonerna. The big plan producerar fyra nummer av BroPosten varje år.

augusti 2013 | Hungerprojektet – hett i Almedalen

Naturligtvis var Hungerprojektet på plats i Visby för att uppmärksamma arbetet med att avskaffa hunger och fattigdom i världen. Fokus var hur kvinnor kan ta makten över sin sexualitet och därmed hindra spridningen av hiv/aids. Kvinnliga kondomer (jo, det finns) delades ut på gatorna tillsammans med en flyer med info om framgångarna i Malawi. Ytterligare en flyer bjöd in till lunch, lunchbeat och paneldebatt som det twittrades friskt kring! Och arrangemanget nominerades av Westander PR till ett av de hetaste under veckan!

juni 2013 | Hungerprojektet bjuder på middag. I Malawi.

För att öka kännedomen om Hungerprojektet och kunna rekrytera fler investerare har vi på the big plan utvecklat en DM-kampanj. Målgruppen är vd:ar och HR-chefer i mellanstora och stora bolag. Istället för att slå på stora trumman skalade vi bort det mesta och gjorde ett enkelt DM med drag av klassiska societetsmiddagsinbjudningar.

maj 2013 | Mångfald skapar bättre affärer.

Mångfald är en konkurrensfördel! Sverige skulle bli 24 miljarder rikare om vi nådde upp till mediansysselsättningen för invandrare inom OECD. Nu är magasinet färdigt som sätter fingret på många av våra fördomar. MINE hjälper företag som vill gå från ord till handling. Både vad gäller kundnyttan och det interna arbetet för att få en organisation att följa med.

mars 2013 | Glad påsk!

Vi tog fram en hälsning åt vännerna på Light My Fire. The big plan är på plats igen 2/4 kl. 9.00

mars 2013 | Pieler på prispallen!

The big plans Senior Art Director, Susann Pieler, har vunnit Grand Prix 2012 i Advertising Effectiveness Award för sitt arbete med PFA pension, Danmarks största pensionsbolag.

Kommunikationen bedömdes ur ett ledningsmässigt och strategiskt perspektiv. Och kravet på dokumenterat resultat i förhållande till investeringen var stenhårt. Så här sa juryn (på danska såklart): ”Det er modigt og nødvendigt at gøre et lavinteresseområde til genstand for en kampagne. Udbyderne ligner hinanden. Men casen er et prima eksempel på, at markedsføring kan føre sig frem på direktionsgangen iklædt en business case. Klare, enkle men også ambitiøse mål, som ydermere er håndteret i en stærk strategisk tænkt eksekveringsplan.

Juryen finder, at casen er gennemført, og at den er et fuldendt eksempel på en flot medie- og markedskommunikationsplan i et meget konkurrencepræget marked med vanskellige og/eller ret kedelige budskaber gjort enkle. Uomtvisteligt imponerende målbare resultater med god direkte sammenhæng med initialt opsatte mål og ambitioner – som også giver mening i den forretningsmæssige performance.”

januari 2013 | Fler ska investera i Hungerprojektet.

Den 25 januari är the big plan i Stockholm och presenterar ett kommunikationskoncept som vi är lite extra stolta över. Nämligen det för Hungerprojektet, som arbetar med lokalt entreprenörskap för att avskaffa fattigdom och hunger. Konceptet ska öka kännedomen för organisationen och få fler att investera i Jordens Bästa Affärsidé. Inom någon månad lanseras första steget – en ny webbplats. (Fast du får gärna gå in på deras gamla sida och investera så länge.)

december 2012 | Vårt nya hem

Nu har vi flyttat in. Äntligen! Fr o m den 1 november är adressen Skomakaregatan 7. Här hittar du nu duktiga, trevliga, snygga och ytterst kompetenta reklammakare. Välkommen!